Kände rätt tidigt att idag är en bra dag. Benen kändes lätta och huvudet var på rätt plats. Landade efter ett par km i runt 5:15-5:20 vilket med tanke på v...
Snabbfakta
- Lopp: Kustmaran 21,1K
- Plats: Kristianopel
- Datum: 2026-06-27
- Distans: Halvmaraton
- Löpare: Erica Svensson
Träningen inför loppet
Kört halvmaraprogram med 5 pass/veckan. Haft ganska upplevelse av träningen, egentligen under hela programmet där vissa pass känts bra och lätta och andra (lite väl många) känts sega och jag fått trycka på alldeles för mycket för att kunna hålla en fart som jag tycker att det borde kännas enklare att springa i. Letar anledningen till att det känns som det gör och är för tillfället inne på att jag kanske äter för lite och för dåligt med tanke på mängden träning jag försöker få in.
Innan loppet
Helt ok. Största orosmomentet var egentligen vädret, orange värmevarning och runt 30-32 grader så tidsmålen var bara att släppa. I övrigt letat efter den sköna, lätta känslan i benen och positiva tankar i huvudet. Skippade klockan natten innan för ville inte höra om jag sovit dåligt
Under loppet
Kände rätt tidigt att idag är en bra dag. Benen kändes lätta och huvudet var på rätt plats. Landade efter ett par km i runt 5:15-5:20 vilket med tanke på värmen kändes okej. Försökte leta skugga längs vägen och var noga med att både dricka och hälla vatten över mig vid vätskestationerna. Vid vändning var känslan fortsatt bra. Tyckte egentligen jag höll ihop det rätt fint till typ 15 km, sen blev värmen rätt påtaglig. Solen stod högt och mycket av skuggan hade försvunnit. Km 16-19 var hade jag rätt tunga ben och svårt att hålla farten riktigt uppe. Två sista km tyckte jag ändå att jag hittade tillbaka, spang om några andra löpare och lyckades trycka på lite igen. Väldigt nöjd i mål, både med känslan och med det mentala under loppet
Efter loppet
Som vanligt skönt att vara i mål. Lite mat, mycket dricka och ett svalkande bad på det så var man nästan med igen. Firade sommar i stan efteråt med pizza och öl på popup!
Helhetsbetyg
Organisation: 5/5 · Bana: 5/5 · Stämning: 3/5 · Prisvärt: 5/5
Äntligen bra känsla!!